Du-te la conținut

Activitati - Scoala Gimnaziala Cristian Sibiu

Omite meniul
Omite meniul
Activități extra-curriculare și/sau extra-școlare
CERCURI
Cercul „Farmacia verde"
Coordonator: prof. Bozdog Mariana
    Activitățile cercului "Farmacia verde" completează cultura generală biologică asigurată de curriculumul obligatoriu, contribuie la familiarizarea copiilor cu câteva plante benefice, cu modul lor de folosire și efectele acestora asupra organismului. Este necesar ca ei să știe că lumea plantelor oferă remedii pentru multe afecțiuni, dar această lume trebuie mai întâi cunoscută . Se alternează partea teoretică și de documentare cu partea practică, de preparare a unor produse simple , la îndemâna tuturor.
Cercul de Lb. engleză "English Through Songs, Games and Stories"
Coordonator: prof. Dache Gabriela Steluța
    Învățarea limbii engleze prin cântece, jocuri și povești  stimulează  învățarea  activă  și dezvoltarea gândirii  critice, a creativității și  abilităților de  comunicare  ale elevilor. Prin activități interactive și ludice, elevii își  dezvoltă vocabularul, pronunția  și  încrederea în  folosirea limbii engleze într-un mediu prietenos și motivant.Cercul are rolul de a suplimenta lecțiile tradiționale și de a încuraja  implicarea elevilor în activități extracurriculare  frumoase și atractive.
Cercul  „Fizica în joc”
Coordonator: prof. Neagu Florina- Maria
    Cercul de fizică „Fizica în joc” este un spațiu educativ alternativ dedicat elevilor curioși și pasionați de științele naturii, în special de fenomenele fizice. Activitățile desfășurate au un caracter interactiv, ludic și aplicativ, fiind concepute pentru a stimula gândirea logică, curiozitatea științifică și spiritul de echipă.
În cadrul cercului, elevii participă la:
  • jocuri educative realizate cu ajutorul platformei Wordwall, pentru consolidarea noțiunilor într-un mod atractiv;
  • activități de tip escape room, concursuri, provocări și investigații științifice;
  • analiza fenomenelor fizice din viața cotidiană prin texte, imagini, videoclipuri și simulări;
  • proiecte creative precum construirea de pârghii, sisteme optice simple sau dispozitive experimentale;
  • dezbateri și jocuri de rol în care elevii „devin” oameni de știință, exploratori sau inventatori.
Toate activitățile urmăresc dezvoltarea competențelor cheie și a unei atitudini pozitive față de știință, într-un cadru nonformal și motivant.
Cerc sportiv - Volei
Coordonator: prof. Carmen Merlan
    Voleiul este un sport de echipă apreciat atât de jucători cât și de spectatori, datorită dinamismului său. Acest joc stimulează creativitatea, colaborarea și implicarea activă a jucătorilor, reprezentând totodată un mijloc eficient pentru atingerea obiectivelor educației fizice. Prin complexitatea sa, voleiul contribuie la dezvoltarea unor calități esențiale precum spiritul de fair-play, perseverența, concentrarea și luarea rapidă a deciziilor în contexte competitive.
În volei, jucătorii se sprijină reciproc, fiecare având un rol important în menținerea unei atitudini pozitive, motivarea echipei și atingerea scopului comun: victoria. Pentru copii, practicarea voleiului înseamnă mai mult decât mișcare – înseamnă formarea unor abilități esențiale de viață, precum rezolvarea conflictelor, gândirea critică și adaptarea la diverse situații. Aceste competențe contribuie semnificativ la integrarea socială și la dezvoltarea armonioasă a personalității.
Cercul de Geografie „Educație pentru peisaj”
Coordonator: prof. Toader Alemănuța
    „Un viitor mai verde: Cercul de Geografie din Cristian modelează generații de cetățeni conștienți”
    La Școala Gimnazială Cristian, Sibiu, Cercul de geografie „Educație pentru peisaj”, coordonat de profesoara Alemănuța Toader, transformă studiul geografiei într-o experiență practică și captivantă. Elevii claselor V-VIII explorează direct peisajul local din Cristian, Mărginimea Sibiului și Colinele Transilvaniei, învățând despre natură, cultură și interdependențele dintre ele.
    Folosind resurse digitale moderne (hărți online, ArcGIS) și participând la activități pe teren (vizite la râul Cibin, inventarierea biodiversității), elevii nu doar că își aprofundează cunoștințele, dar dezvoltă și un spirit critic și o atitudine responsabilă față de mediu. Cercul colaborează cu parteneri importanți precum Asociația Colinele Transilvaniei, Asociația Mioritics și Schubz, și este susținut de Romanian-American Foundation și Fundația pentru Parteneriat, ISJ Sibiu, inspector de specialitatea geografie și minoritatea rromă prof. Dincă Constantin, contribuind la formarea unor viitori cetățeni conștienți și implicați în protejarea și valorificarea patrimoniului local.
Cercul de Istorie ,,Exploratorii trecutului”
Coordonator: prof. Ursu Zenobia Anca
    Cercul de Istorie „Exploratorii Trecutului” propus de prof. Ursu Anca în cadrul proiectului PNRAS este un program educațional dedicat elevilor care își doresc să aprofundeze cunoștințele istorice, să exploreze trecutul din diverse perspective și să învețe prin metode interactive.
    In timpul orelor din cadrul Cercului se vor organiza diverse activități pentru a stimula interesul participanților pentru istorie și pentru a încuraja o învățare activă și plăcută. Prin discuțiile și dezbaterile purtate în cadrul cercului de istorie, participanții sunt încurajați să analizeze sursele istorice, să pună întrebări și să formuleze opinii bazate pe dovezi și argumente raționale.
    Istoria este strâns legată de multe alte domenii, precum geografia, economia, cultura etc. Cercul de istorie va încuraja o abordare mai largă, oferind perspective din diverse discipline.
    La aceste activități care se desfășoară săptămânal participă elevi din clasele a V-a A și a V-a B, care și-au exprimat dorința de a aprofunda cunoștințele de istorie, de a investiga și analiza subiecte care le suscită curiozitatea, de a explora aspecte mai puțin cunoscute sau discutate ale trecutului, de a înțelege perspective diferite și de a-și dezvolta gândirea critică.
    Cercul de istorie va fi și un loc unde elevii pasionați de istorie se vor întâlni pentru a-și împărtăși reciproc pasiunea pentru această disciplină, devenind astfel o comunitate de învățare.
Cercul - Icoana tradițională din Ardeal - pictură pe sticlă
Coordonator: prof. Băzărîncă Răzvan
    Din cele mai vechi timpuri și până în prezent, omul a dorit să se transpună din lumea văzută în cea nevăzută, are căutări și întrebări.
Acest lucru determină apariția icoanei, care este o cale de catehizare pentru tot omul rațional, mijloc prin care Dumnezeu poate fi cunoscut.
    Icoana din Ardeal, rodul simplității omului și al spiritului creaționist, cu care acesta este creat, stă de veacuri ca martoră a existenței credinței ortodoxe pe pământ transilvănean, în contextul social-politic de atunci, putem vorbi de o credință și o națiune greu acceptată de stăpânirea străină a acelor vremuri.
    În societatea, care dorește răpirea fărâmiturii de  credință a omului, tinerii sunt îndepărtați de lucrurile spirituale și morale, iar atelierul de pictură din cadrul PNRAS propune și dorește să le ofere elevilor: un timp de relaxare lăuntrică, o îndepărtare de zbuciumul contemporan și o reaplecare mai profundă spre cele spirituale!
Icoana este cale spre Dumnezeu, având o funcție pedagogică de luminare și de cunoaștere!
Prin icoană vedem pe Dumnezeu, descoperim talentul nostru și căutăm calea rugăciunii !
Săptămâna Verde 2025 în cadrul Proiectului PNRAS
    În cadrul programului ”Săptămâna Verde”, 140 de elevi din clasele V-VIII de la Școala Gimnazială Cristian, însoțiți de 11 cadre didactice au vizitate ”Giardini di Zoe” din județul Hunedoara, obiectiv turistic cu o mare popularitate, unde au admirat îmbinarea armonioasă a plantelor cu obiectele decorative din materiale naturale, ”un spectacol verde” într-o ”Săptămână Verde”.
        Un alt loc vizitat a fost Mănăstirea Prislop, unde copiii au trait momente emoționante și au descoperit puterea rugăciunii în această perioadă de dinaintea Sărbătorii Pascale .
        Toate acestea s-au derulat prin Programul Național pentru Reucere a Abandonului Școlar (PNRAS), proiect care se derulează în școala noastră în perioada septembrie 2024 - mai 2026.

Oferirea unei mese calde elevilor din cadrul Proiectului PNRAS
    Ne bucurăm să anunțăm demararea unei activități importante în cadrul Proiectului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar cu titlul „Reducerea abandonului școlar în Școala Gimnazială Cristian, județul Sibiu” și codul de proiect F-PNRAS-2-2023-0420, prin care oferim elevilor înscriși o masă caldă (Categoria II: Activități de prevenire, intervenție și compensare). Această măsură are scopul de a îmbunătăți calitatea vieții elevilor și de a susține performanțele școlare, contribuind astfel la atingerea obiectivelor esențiale ale proiectului.
   Este o bucurie pentru noi să putem oferi această masă caldă copiilor, știind că aceasta reprezintă nu doar un sprijin alimentar, ci și o modalitate de a le arăta că ne pasă de bunăstarea lor. Suntem încrezători că, împreună, putem face o diferență reală în viața elevilor noștri și în comunitatea din care fac parte.
  Acest program de oferire a unei mese calde este doar unul dintre pașii pe care îi facem pentru a atinge obiectivul nostru final: reducerea semnificativă a ratei de abandon școlar și crearea unui mediu educațional echitabil și de succes pentru toți elevii.
Manager proiect,
Director,
Prof. Ion Chiș

Activități remediale în cadrul proiectului PNRAS
    Activitățile remediale din cadrul proiectului PNRAS (Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar), cod proiect F-PNRAS-2-2023-0420, au ca scop recuperarea pierderilor în învățare și reducerea întârzierilor în dezvoltarea competențelor de bază ale elevilor, la Limba și literatura română și Matematică. Aceste activități sunt destinate în special elevilor care au dificultăți în procesul de învățare și sunt susținute de patru cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Cristian.

   Obiectivele activităților remediale:
  1. Recuperarea competențelor fundamentale: Activitățile sunt axate pe dezvoltarea și consolidarea competențelor de bază la Limba română (citit, scris, înțelegerea textelor, analiza textelor etc) și Matematică (aritmetică, calcul, raționament logic etc). Pentru elevii claselor a VIII-a se utilizează și testele de antrenament pentru Evaluarea Națională.
  2. Personalizarea învățării: Lecțiile sunt adaptate nevoilor individuale ale fiecărui elev, oferindu-se sprijin suplimentar acolo unde există întârzieri sau lacune în cunoștințe.
  3. Monitorizarea progresului: Elevii sunt evaluați periodic pentru a urmări evoluția lor și pentru a adapta planul de recuperare în funcție de nevoile lor specifice.
  4. Stimularea motivației și încrederea în sine: Prin activități interactive și sprijin constant, elevii își îmbunătățesc atât competențele școlare, cât și încrederea în propriile capacități.

    Structura activităților:
  • Ore suplimentare de curs: Se organizează ore suplimentare după programul școlar, unde se predau și se recapitulează noțiuni esențiale.
  • Grupe de elevi: Pentru a oferi atenție personalizată  elevilor din grupul țintă, activitățile se desfășoară pe grupe/categorii de vârstă și pe discipline, ceea ce permite un proces de învățare mai eficient.
  • Materiale didactice speciale: Se utilizează fișe de lucru, culegeri, platforme educaționale, jocuri educative și materiale interactive pentru a face învățarea mai atractivă și mai ușor de înțeles.

   Aceste măsuri contribuie la reducerea riscului de abandon școlar și la îmbunătățirea performanțelor academice ale elevilor din Școala Gimnazială Cristian.
Activitati remediale Limba și literatura română:
Activitati remediale la Matematică:
Înapoi la cuprins